dimarts, 16 de juliol del 2013

Tossal de la Creu - Segarra

Arribem a Torà per la carretera C-1412a, des de dins el poble agafem la LV-3005, deixem el trencall d'Ardèvol i seguim fins el Km 4 aprox. en un revolt cap a la dreta surt una pista a l'esquerra direcció a Can Millet.
Seguim la pista deixem un trencall a la dreta i dos a l'esquerra, aparquem prop de Can Millet.

Agafem la pista que passa per Can Millet, deixant la casa i l'ermita a la nostra dreta, deixem el trencall a la dreta de Can Casanova i el de l'esquerra a Can Soler, anem seguint direcció Les Freixes, deixem a la nostra dreta la casa i seguim la pista, voregem el camp, seguim cap a l'esquerra, revoltem un altre camp, agafem una pista cap a la nostra esquerra, travessem un camp (ara no treballat) i agafem un corriol marcat amb pedrons, quan ens sembla endevinar un corriol que puja cap al tossal deixem el que anàvem i ens hi enfilem, a l'arribar a la carena trobem un corriol que ens porta al cim.

Fem tota la carena seguint un corriol, a l'arribar al final veiem a baix un pla i una pista, baixem sense camí fins al començament d'aquesta pista, la seguim, agafem un torrentet que ens porta a la pista de pujada, el seguim fins a Can Millet.

Aquest petit tossal es veu clarament quan t'acostes a Les Freixes, encara que no hem seguit cap camí marcat per pujar i baixar, no té pèrdua.